המו"מ מתעכב • כחלון מתעקש על ראשות ועדת דת ומדינה

משה כחלון דורש כי בראש הוועדה לענייני דת ומדינה יעמוד השר אבי גבאי (כולנו), בעוד החרדים דורשים שיהיה זה השר יריב לוין, אשר נחשב שקול יותר וכאחד שמבין את צרכי הדת במדינה
איתי גדסי 4 Comment on המו"מ מתעכב • כחלון מתעקש על ראשות ועדת דת ומדינה

רגע לפני שהכל נראה מנוי וגמור, ניטש קרב פוליטי מאסף בין 'הליכוד' והסיעות החרדיות לבין שר האוצר כחלון • ברקע: מי יעמוד בראשות הועדה לענייני דת ומדינה? • הפרטים המלאים בפרסום ראשון

צילום: Isaac Harari/Flash90
משה כחלון דורש כי בראש הוועדה לענייני דת ומדינה יעמוד השר אבי גבאי (כולנו), בעוד החרדים דורשים שיהיה זה השר יריב לוין, אשר נחשב שקול יותר וכאחד שמבין את צרכי הדת במדינה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המו"מ עם ליברמן טרם הסתיים והצדדים טרם הגיעו לשלבי חתימה. הערב בשעה 19:30 ייפגשו שוב אנשי ליברמן וצוות המו"מ עם שר האוצר כחלון, בניסיון לסגור את סוגיית הפנסיות לעולים.

כזכור, עם כניסתו של אביגדור ליברמן לקואליציה, דרשו חברי הכנסת החרדים הקמת ועדה שתעסוק בהצעות חוק בענייני דת ומדינה.

בהסכם הקואליציוני שייחתם עם ליברמן וישראל ביתנו יש סעיף הקובע שכל חקיקה בנושא דת ומדינה, מצריכה לעבור אישור בוועדה מיוחדת שתורכב מכל סיעות הקואליציה שתדון האם זה לא מפריע לכל הסיעות, עם הדגש עם הסיעות החרדיות. כשעל פי ההסכם, אם תעלה הצעת חוק שהועדה לא אישרה אותה יש משמעת קואליציונית בנושא, ויצביעו נגדה.

כל האמור לעיל הוא על הצעות חוק חדשות, אך הצעות חוק בנושאים שיהדות התורה וש"ס כבר הכניסו להסכמים הקואליציוניים לא יצטרכו לעבור ועדה, והם יעלו לאישור הממשלה והכנסת ללא צורך באישור חוזר.

למרות חילוקי הדעות בין כחלון לליברמן על גובה הסכום שיוקצב לפנסיות לעולים, כאשר כחלון דורש תקצוב לכולם ולא רק לציבור העולים מרוסיה בשל חוסר שוויוניות, ישנה בעיה נוספת אשר גורמת לעיכוב חתימת ההסכמים הקואליציוניים עם ליברמן.

משה כחלון דורש כי בראש הוועדה לענייני דת ומדינה יעמוד השר אבי גבאי (כולנו), בעוד ליברמן ו'הליכוד' – בגיבוי המלא של הסיעות החרדיות – דורשים שיהיה זה השר יריב לוין, אשר נחשב שקול יותר וכאחד שמבין את צרכי הדת במדינה.

גורם המעורב בסוגיה מסר ל"קול חי": "לא נתפשר על זה. השר יריב לוין ידוע כמי שמבין את הצרכים שלנו, ולכן אנחנו דורשים שהוא יעמוד בראש הועדה, שכן יש משקל למי שעומד בראש הועדה כשזה מגיע לקבלת החלטות בנושאי דת".

כחברי הוועדה מטעם הסיעות החרדיות צפויים להיות ממונים, משה גפני, יעקב ליצמן, מאיר פרוש ואריה דרעי.



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מה זה הוועדה הזאת?????

  2. 1

    שיסביר מה זה קשור להוזלת יוקר המחיה
    קודם שיצליח במה שיתחייב וקיבל ארגז כלים ענק ולאחמ"כ נדבר כנראה הוא רוצה לחפות על כשלונותיו על גבינו